Massagetherapie

Massagetherapie wordt toegepast bij de volgende klachten;

• Vermoeidheid
  • Tenniselleboog
  • Menstruatieklachten
  • Maag- en darmklachten
  • Nek- en schouderklachten, tevens CANS-klachten (RSI)
  • Klachten ten gevolge van stress

Bij de behandeling wordt er een natuurlijke massageolie aangebracht. Dan volgen er diverse massagetechnieken. Bij fysieke klachten worden de handgrepen en de intensiteit van het masseren aangepast aan het te behandelen gebied.

Meer over Massagetherapie

Tijdens de embryonale ontwikkeling ontstaat de segmentsgewijze opbouw van het lichaam. Op dat moment worden ook de verschillende zenuwverbindingen vastgelegd. Bij ieder ruggenmergsegment is er een relatie tussen ingewanden, huid, spier- en skeletstelsel. Organen en lichaamsdelen die tot een segment behoren, kunnen via de zenuwwegen invloed op elkaar uitoefenen. Afwijkingen aan organen kunnen zich op allerlei manieren afspiegelen aan het lichaamsoppervlak.

De klassieke vorm van massage heeft zich in de loop van de tijd bewezen als een veelzijdige weldoener. Het is een manier om spanning te ontladen, pijn te verlichten en de spieren, pezen en gewrichten te laten ontspannen. Massage verbetert de doorbloeding van de spieren en de huid en het zorgt voor geestelijke ontspanning. Massage is een therapie voor lichaam en geest. Het kan fysieke klachten verminderen en gezonde mensen kunnen preventief massage ondergaan om klachten te voorkomen.

Naast massagetherapie verzorg ik tevens ontspanningsmassages.

Wellicht geheel overbodig om te vermelden; in deze praktijk worden geen erotische massages gegeven.